Śląskie Centrum Rehabilitacyjno – Uzdrowiskowe im. dr. A. Szebesty w Rabce – Zdroju sp. z o.o. przywiązuje szczególną wagę do zapewnienia realizacji swoich zadań i usług w sposób etyczny, jawny i przejrzysty.
W Śląskim Centrum Rehabilitacyjno-Uzdrowiskowym im. dr. A. Szebesty w Rabce – Zdroju sp. z o.o. obowiązuje „PROCEDURA ZGŁASZANIA NARUSZEŃ.”
Jeżeli posiadają Państwo wiedzę o okolicznościach mogących świadczyć o wystąpieniu jakichkolwiek naruszeń prawa w tym nadużyć finansowych lub nieprawidłowości dotyczących naszych działań prosimy o przekazanie takich informacji. Każdy taki sygnał będzie szczegółowo badany.
Przekazywane sygnały o nadużyciach/nieprawidłowościach pozwolą na wprowadzenie odpowiednich środków zaradczych i korygujących oraz przyczynią się do zapewnienia najwyższych standardów realizacji usług. W celu zgłoszenia nadużyć /nieprawidłowości należy:
- Ustnie, telefonicznie na nr telefonu Koordynatora ds. Zgłoszeń: tel. 695 001 876
- lub wysłać listownie na adres: ŚCRU Sp. z o.o., ul. Dietla 5, 34-700 Rabka-Zdrój.
Prosimy o umieszczenie listu w zamkniętej kopercie opatrzonej napisem "zgłoszenie nieprawidłowości", umieszczonej w kolejnej, zamkniętej kopercie zaadresowanej do Komisja Wyjaśniająca, można skorzystać z formularza
Przykładowe rodzaje naruszeń, które należy zgłaszać
- naruszenia praw pracowniczych,
- nieprawidłowości o charakterze korupcyjnym, oszustwa, fałszerstwa, wyłudzenia
- naruszenia stwarzające lub mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa publicznego lub środowiska, czy majątku Spółki, a także zdrowia i życia pacjentów i pracowników
- naruszenia wewnętrznych procedur oraz standardów etycznych przyjętych w SCRU
- naruszenia obowiązków publicznoprawnych, w tym podatkowych
- podejrzenia przygotowania, usiłowania lub popełnienia czynu zabronionego;
- oraz wszelkie inne naruszenia, zgodnie z ustawą o ochronie sygnalistów.
Zakaz działań odwetowych oraz podjęcie działań następczych
Śląskie Centrum Rehabilitacyjno – Uzdrowiskowe im. dr. A. Szebesty w Rabce – Zdroju sp. z o.o., zapewnia osobie dokonującej zgłoszenia oraz osobie pomagającej w dokonaniu zgłoszenia ochronę przed możliwymi działaniami odwetowymi, a także przed szykanami, dyskryminacją i innymi formami wykluczenia lub nękania przez innych pracowników. Jednocześnie Spółka w przypadku naruszeń, które uzna za zasadne, podejmie działania następcze zgodnie z obowiązującymi procedurami w ŚCRU Sp. z o.o. w Rabce-Zdroju oraz przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
Zasady, jakimi kierujemy się przy rozpatrywaniu przekazanych zgłoszeń
- Każde zgłoszenie podlega ochronie przed udostępnieniem osobom nieuprawnionym. Informacje objęte zgłoszeniem, umożliwiające identyfikację osoby dokonującej zgłoszenie, będą chronione zarówno na etapie wyjaśniania sprawy, podczas prowadzenia ewentualnych działań zapobiegawczych, jak również w przyszłości i udostępniane wyłącznie uprawnionym urzędnikom oraz funkcjonariuszom odpowiednich służb.
- Po przyjęciu zgłoszenia ŚCRU potwierdza Zgłaszającemu przyjęcie zgłoszenia w ciągu 7 dni od jego wpływu
- SCRU realizuje wszystkie działania następcze w terminie umożliwiającym przekazanie końcowej informacji zwrotnej Zgłaszającemu w terminie nieprzekraczającym 3 miesięcy od daty potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia
- W przypadku zgłoszeń, które będą niepełne i nie będzie możliwości uzupełnienia tych informacji, istnieje ryzyko, że zbadanie takiego zgłoszenia może być utrudnione, co w konsekwencji spowoduje brak jego rozpatrzenia.
ŚCRU chroni dane osobowe sygnalistów. Poniżej przedstawiamy informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dla osób zgłaszających nieprawidłowości